a Музеј позоришне уметности Србије
Институција од националног значаја
Aктуелно Збирке Архива Публикације Контакт a Ћир a Lat
Театрослов
Историја српског позоришта
online
Донатори
 

Приказује се: 1 - 55 вести

Налазите се на страници: 1
Идите на страницу:


 
ЈАВНЕ НАБАВКЕ
Обавештење о покретању поступка


Музеј позоришне уметности Србије - Установа културе од националног значаја објављује Обавештење о покретању поступка јавне набавке мале вредности у преговарачком поступку без објављивања позива за подношење понуде.

Преузмите:

Јавне набавке мале вредности у преговарачком поступку без објављивања позива на подоношење понуде

Конкурсна документација

Обавештење о закљученом уговору

Вест постављена: 30.06.2014

 
ПРЕДСТАВЉАЊЕ КЊИГЕ И СВЕЧАНА ДОДЕЛА ЗЛАТНИХ ДИПЛОМ
ЗЛАТНА ДИПЛОМА 1964-2014


Монографија Златна диплома 1964-2014
Аутори:
Весна Ивановић, Локица Стефановић, Илина Златановић-Wехрле, Љиљана Живановић, Софија Барац, Весна Протић, Срђана Суботић-Ивановић, Слободан Недић, Драган Сеферовић, Аљоша Горки Кишпредилов

Субота, 21. јун 2014. од 11:00 - 14:00
Некадашњи ученици Балетске школе "Лујо Давичо“ обележиће 50 година од дипломирања у суботу 21. јуна у Музеју позоришне уметности Србије промоцијом монографије "Златна диплома 1964 - 2014."
Књигу на 180 страна написала је група аутора, балетска генерација која слави златни јубилеј од дипломирања Балетске школе "Лујо Давичо“. Пола века од дипломирања био је повод да се окупе, присете школских дана, тренутака из уметничких каријера и да све то забележе у књизи, својеврсном споменару.
У најави овог догађаја истакнуто је да су тинејџерски дани школовања "златних дипломаца" везани за 60-те године прошлог века и да су васпитавани у духу заједништва, тимског рада, што је најважнија особина будућих чланова балетског ансамбла, било ког позоришта.
Осам година заједно, сваки дан, шест дана у недељи, вежбали су класичан балет, већ као десетогодишњаци, играли су у београдском Народном позоришту у целовечерњој балетској представи "Ђаво на селу".
Прво коло које су играли и певали на часовима фолклора било је "Играле се делије" да би убрзо, са поједнаким задовољством, играли Бранково коло.
Налазили су времена да иду на клизање на Ташмајдан, и упркос изричитој забрани професорке класичног балета Данице Живановић, “висили” су у “Еуридици” и “Таш" кафеу и ђускали уз музику Битлса.
Књига је резултат тимског рада целе генерације.

„Постоје два разлога због којих сматрам да ова монографија треба да се објави. Први је историјски, пошто представља допринос једне генерације историји класичног балета у нас, генерације чије се године рођења готово поклапају са настанком саме Балетске школе “Лујо Давичо”. Кроз лично искуство и лична сведочења, они говоре о својој Школи која је имала веома значајну улогу у образовању и формирају генерација уметника и тиме је смештају на мапу историје развоја балета у нашој земљи.
Други је културолошки. Кроз своја сведочења и личне каријере, ова генерација балетских заљубљеника најбоље оцртава једно време и његове вредности, односно дух времена у којем је расла та генерација. Оно што бисмо могли да издвојимо из ових биографија јесте велика љубав према балету, односно уметности и радост заједничког рада пре свега у Школи, а затим у различитим пројектима. Жар и посвећеност професора, које је ова генерација имала, готово је задивљујући и природно води и значајним резултатима. Били су пионири у покушају да послератних година у Београду, врате сјај једној уметности за коју су били везани и да тој уметности обезбеде значај који јој припада. У свему томе није тешко препознати заједничку нит и међу професорима и међу ђацима. Уметност испред свега, уметност као стил живљења. Ентузијазам, предани рад, жеља да себе изразе кроз уметност, морала је да да резултате. Те резултате знало је да препозна тадашње друштво. Број награда, које су остварили професори или ђаци, поставши једном уметници, говори о томе колико је балет као уметност био поштован и његов значај препознат. Данас, када смо склони да заборавимо доприносе које су изузетни појединци дали овој култури, ово је вредан и драгоцен подухват једне генерације ђака Балетске школе “Лујо Давичо”, да нас подсете на резултате и допринос појединаца, развоју уметности каква је балет.
И најзад, ма колико била лична и можда баш зато, јер то је један поглед на прошло време, али поглед пун љубави, што је и чини посебном, ова монографија доприноси успостављању историје уметности, односно историје балета. Ми не поседујемо исцрпне историје балета које би биле и историје и слике времена, а ова монографија управо то јесте. Уметност најбоље слика једно време и ово је један од начина да се одреде почеци и доприноси, које су у развоју балета имали појединци или, као што је случај са овом монографијом, читаве генерације.
Оно што највише плени у овој монографији то је дух заједништва, поштовање и љубав према уметности, али и љубав самих ђака према професорима и једних према другима. Отуда је данас то веома важно сведочанство о једном времену. Надам се да ће и читаоци препознати природу и вредности ове генерације и знати то да цене.”
(Нада Поповић – Перишић, професор и декан Факултета за медије и комуникације, Универзитета Сингидунум)

Погледајте галерију слика >>>

Вест постављена: 19.06.2014

 
НОЋ МУЗЕЈА 2014. БИЋЕ ОДРЖАНА У СУБОТУ, 7. ЈУНА
Концерт и изложба


Манифестација Ноћ музеја која је због поплава које су задесиле нашу земљу одложена, биће одржана у суботу, 7. јуна 2014. године.

О настојањима УПГ Ноћ музеја да се обезбеди помоћ угроженима од поплава сазнајте више на www.nocmuzeja.rs


У новом термину, Музеј позоришне уметности Србије нуди:

концерт
у 19:00 сати
БОГДАН ЂОРЂЕВИЋ, клавир

Програм концерта

Сергеј РАХМАЊИНОВ (1873 – 1943)
Прелид op. 23 br. 4 D – dur
Музички моменат op. 16 br. 3 h - moll

Франц ЛИСТ (1811 - 1886)
Sposalizio (Венчање - Године ходочашћа – Италија)
Балада бр. 2 h – moll
Трансцендентална етида бр. 11 Вечерње хармоније
Мађарска рапсодија бр. 6 Des – dur


Богдан Ђорђевић је рођен 1977. године у Новом Саду. Био је студент у првој генерацији тзв. „нулте године“ - припремне класе Академије уметности у Новом Саду за изузетне таленте и будуће студенте у класама проф. Кемала Гекића и проф. Јокут Михаиловић код које је у јуну 1995. године ванредним напредовањем уписао редовне студије клавира. Као студент IV године био је добитник стипендије Фонда Универзитета у Новом Саду за младе таленте и успешне студенте као једини студент са музичког одсека. Добитник је друге награде на Међународном такмичењу „Петар Коњовић“ – Београд у категорији студената 1997. године. Дипломирао је 2000. године на Академији уметности у Новом Саду у класи проф. Кемала Гекића. Специјалистичке уметничке студије завршио је 2001. године а након тога и магистарске уметничке студије 2006. године у класи проф. Рите Кинке на Академији уметности у Новом Саду. Остварио је значајан број солистичких концерата и реситала, као и наступа са оркестром и камерним саставима у Новом Саду (Синагога, Градска кућа, СНП, Матица Српска, Мултимедијални центар АУНС, Студио М, Огранак САНУ, ФТН, Спомен збирка Павла Бељанског, м. ш. „Исидор Бајић“), у Београду (Коларчева задужбина, Галерија САНУ, Галерија Артгет, Центар лепих уметности – Гуарнериус, Народна библиотека Србије, Библиотека града Београда, Музеј позоришне уметности Србије, СКЦ, Дом културе студентски град, Дечји културни центар, Сала „Мокрањац“, Сала “Станковић“), у Сомбору, Панчеву, Шапцу, Зрењанину, Вршцу, Лозници, Сремским Карловцима, Бечеју, Суботици, Земуну, Нишу, Сремској Митровици, Руми, Сремској Каменици, Кули, Бачкој Паланци. Наступао је у Италији, Словенији, Хрватској, Босни и Херцеговини, Црној Гори, Македонији. Био је активан учесник на преко тридесет мајсторских курсева (Мастер Цласс и летњих школа клавира у организацији Европског удружења клавирских педагога - ЕПТА), Panopticum musicum (YALE), Друштва Ф. Шопен, Коларчеве Задужбине. Усавршавао се и сарађивао са клавирским педагозима као што су Арбо Валдма, Душан Трбојевић, Дубравка Јовичић, Александар Сердар, Владимир Огарков, Ирина Куликова, Ирис Кобал, Ратимир Мартиновић. Реализовао је значајан број снимака за радио и телевизијске станице. Као извођач композиција за клавир Ј. С. Баха, снимио документарни филм у продукцији ТВ Нови Сад „Полифонија у камену“ (2000) у режији Милана Белегишанина и као извођач композиција Ф. Листа емисију "Речју, сликом и музиком" (2003) у режији Кароља Вичека.


Изводи из рецензија

Богдан - Бане Ђорђевић је млади пијаниста који је током школовања показао изразит развој, уз велико ангажовање и непрекинут професионални интерес. Такав однос му је и омогућио да постане добитних вредних награда и признања, која су му служила као даљи подстицај у раду. Бане је изразито сценска личност, са великим звуком и одличном техником. Свира најтежа дела са пијанистичког репертоара и показује интерес за све стилске правце. Његово извођење је увек максимално ангажовано и лично, без резерве, уз чврсту концентрацију и сопствени угао гледања. Свакако је пред њим један дуг успешан пут развоја и овим најтоплије препоручујем Богдана Ђорђевића свима који би га могли на том путу подржати.
проф. Кемал Гекић, Академија уметности у Новом Саду 1998. године

Многообразна делатност Богдана Ђорђевића као солисте, камерног музичара и педагога је оставила и оставља траг у више средина. Предан музици успео је да савлада широки репертоар из области солистичке, концертантне и камерне музике. Сложена дела пијанистичке литературе као што су Соната h – moll Ф. Листа и Соната fis – moll Ј. Брамса, репрезентују Ђорђевићев зналачки избор и откривају уметничку многостраност у одабиру програма, на којем се налазе и композиције трансцеденталне виртуозности Токате Р. Шумана и Листове парафразе на Увертиру Виљем Тел, које увек изводи са сигурношћу и дозом индивидуалног приступа према музици уопште. На концертима исказује широку палету музичких, техничких, изражајних али и естетских могућности и прохтева, коју публика већ препознаје на његовим јавним наступима.
проф. Рита Кинка, Академија уметности у Новом Саду 2006. године


изложба у току
СРПСКА ВОЈНИЧКА И ЗАРОБЉЕНИЧКА ПОЗОРИШТА У ПРВОМ СВЕТСКОМ РАТУ
аутор Олга Марковић, музејски саветник


Улазнице већ купљене за одложени термин одржавања манифестације могу да се искористе 7. јуна 2014.

Детаљније о осталим програмима у Ноћи музеја погледајте на www.nocmuzeja.rs




Погледајте галерију слика >>>

Вест постављена: 06.05.2014

 
ПРЕДСТАВЉАЊЕ КЊИГЕ
КАМЕРНА ОПЕРА МАДЛЕНИАНУМ


монографија Владимира Јовановића
издање Музеја позоришне уметности Србије, Београд, 2014.

Петак, 30. мај 2014. у 19:00

Учествују:
Мелита Милин, музиколог
Крунислав Симић, кореограф
Ноно Драговић, редитељ
и аутор

видео снимци одломака из представа:
Насиље над Лукрецијом, Бенџамина Бритна
Мудрица, Карла Орфа
Нижински – Златна птица, Гордана Драговића
Триптих, Рамона Уљеа

У књизи Камерана опера Мадленианум објављена су сва релевантна наша и инострана информативна, критичка и уметничка сведочанства о деловању земуснке Камерне опере на овим просторима, као и о њеним премијерним поставкама дела из светске и српске музичко-сценске баштине 18, 19. и 20. века – опера Тајни брак Доменика Чимарозе, Насиље над Лукрецијом Бенџамина Бритна, Сињор Брускино Ђоакина Росинија, Мудрица Карла Орфа, Две удовице Беджиха Сметане, Cosi fan tutte – Тако чине све Волфганга Амадеуса Моцарта и балета Орфеј у подземљу Крунислава Симића, Нижински – Златна птица Гордана Драговића, Liederabend Душке Сифниос и Владимира Логунова и Триптих Рамона Уљеа.



Пoгледајте снимак догађаја!








Вест постављена: 28.05.2014

 
ОТВАРАЊЕ ИЗЛОЖБЕ
СРПСКА ВОЈНИЧКА И ЗАРОБЉЕНИЧКА ПОЗОРИШТА У ПРВОМ СВЕТСКОМ РАТУ


Четвртак, 24. април 2014. у 19:00 сати

аутор изложбе и каталога Олга Марковић, музејски саветник

Изложбу отвара

Душан Ковачевић

Учествује

Горица Поповић

Током Првог светског рата позоришта у Србији и Војводини нису радила четири године. Позоришни живот замире и преноси се ван граница замље, на Крф и Корзику, на Солунски фронт, у Бугарску, Мађарску и Аустрију, у Француску и Африку. Многи српски глумци, као војни обвезници, повукли су се са српском војском у изгнанство; други су, или као војни заробљеници или као грађани-интернирци, одведени у разне заробљеничке логоре. И једни и други, најчешће у сарадњи с даровитим аматерима, оснивали су војничка и заробљеничка позоришта од којих су нека радила током целог трајања рата.
О позоришту као феномену и о потреби за његовим постојањем, како у миру, тако и у рату, показаће оригинална архивка доумента из Првог светског рата, која се односе на војничка позоришта оснивана на фронту, војничка заробљеничка позоришта у логорима, као и на позоришта оснивана у реконвалесцентним одељењима при болницама.
Шта су ова позоришта значила и коју су оулогу одиграла код ратника, заробљеника и болесних, у часовима неспокојства, депресије и носталгије, може само да се наслућује. Ипак, мемоари, дневници, записи, фотографије и позоришни плакати из меморијалних фондова Музеја позоришне уметности Србије, дочараће само делић атмосфере тих тужних времена.





Читајте каталог изложбе!


Погледајте снимак са отварања изложбе!








Погледајте галерију слика >>>

Вест постављена: 14.04.2014